Коригування ТО «Цитологія» 10 клас
Корекція ТО «Цитологія» 10 клас
.§16-§30 ( конспекти уроків.)
Розділ « Будова і функції клітини.»
- Що таке цитологія?
- Історія вивчення клітини.
- Що називають прокаріотами, еукаріотами?
- Охарактеризувати будову і функції органел:
а) одномембранних;
б) двомембранних;
в) немембранних.
- Вказати будову і роль ядра в клітині.
- Вказати роль цитоплазми в клітині. Хімічний склад, фіз.стан.
7.Вказати будову і роль клітинних мембран.
- Намалювати схему будови еукаріотичної клітини
- Намалювати схему- форми життя.
Дати визначення понять: цитологія, еукаріоти, прокаріоти, клітинна стінка, глікокалікс, плазмалема, екзоцитоз, ендоцитоз, фагоцитоз, піноцитоз,плазмоліз,деплазмоліз,ядро, хроматин,каріоплазма,цитоплазма
Розділ «Обмін речовини та перетворення енергії в організмі»
- I. «Будова АТФ. Синтез АТФ.»
Дати визначення понять :
- Пластичний обмін (асиміляція),енергетичний обмін (дисиміляція).
- Автотрофи, гетеротрофи.
- Будова АТФ, біологічна роль, реакція енергозабезпечення.
- Назвати етапи синтезу АТФ. Де відбувається ?Результат.
- II. «Біосинтез білка».
1.Дати визначення понять :
Ген, генетичний код, стоп – кодон, матричний синтез, транскрипція,
Трансляція, дозрівання.
2.Визначити роль в біосинтезі білка таких сполук : ДНК, і-РНК, т-РНК, рибосоми.
3.Назвати етапи синтезу білка. Де відбувається ?Результат.
III. «Фотосинтез. Хемосинтез»
- Дати визначення процесу хемосинтезу. Вказати хто відкрив, де відбувається?
- Дати визначення процесу фотосинтезу. Вказати хто відкрив, де відбувається?
- Назвати фази фотосинтезу, де відбуваються, їх значення.
- Написати рівняння реакції фотосинтезу.
- Визначити планетарне значення фотосинтезу.
БІОЛОГІЯ
Самостійна робота з підручником §34-§35. 11 клас.
РОЗДІЛ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ОРГАНІЧНОГО СВІТУ
Опанувавши цей розділ учні дізнаються про:
- Основні еволюційні гіпотези.
- Елементарну одиницю, фактори та середовище еволюції.
- Біологічну концепцію виду.
- Особливості сучасного стану розвитку еволюційних поглядів.
- Синтетичну гіпотезу еволюції.
Тема : Основи еволюційного вчення. Додарвінівський період розвитку біології.
§34
- З §34, стор.202 виписати визначення : еволюція, еволюційне вчення, креаціонізм.
- Опрацювати розділ § підручника “Еволюційна гіпотеза Ж.- Б.Ламарка”
Виписати в зошит :
- Визначення поняття: еволюція, градація
- Рушійні сили еволюції.
- Дати відповідь на питання, користуючись матеріалом §34:
“Чому в сучасній біосфері існують види різних рівнів ускладнення організації?”( за Ламарком, за Дарвіном )
- Використовуючи знання з курсу зоології (черви-паразити), наведіть докази проти теорії Ж-Б.Ламарка про “вроджене прагнення організмів до прогресу”.
- Заповніть таблицю: Порівняльна характеристика поняття “вид” в додарвінівський період:
Вчені | Визначення поняття “вид” | Походження виду |
К.Лінней(1707-1778р.р.) | ||
Ж-Б.Ламарк(1744-1829р.р.) |
Біологія
Самостійна робота з підручником §34-§35. 11 клас
Тема : Основні положення еволюційної гіпотези Чарльза Дарвіна.
- 35.
До уроку пропонується зробити повідомлення :
- “Біографія Ч.Дарвіна”.
- “Значення подорожі Ч.Дарвіна на кораблі “Бігл”для становлення світогляду Ч.Дарвіна”.
- Виписати з §35 назви основних робіт Ч.Дарвіна.
- Виписати з підручника, стор.208 :
- визначення поняття еволюція ;
- рушійні сили еволюції по Дарвіну.
- Заповнити таблицю “Порівняльна характеристика форм мінливості”
№№пп | Форми мінливості | Визначенн. | Генетична характеристика | Приклади | Значення для еволюції |
1. | Спадкова | ||||
2. | Неспадкова |
- Опрацьовуючи §35, стор.209, виписати визначення поняття боротьба за існування.
- Згадайте відомі вам приклади боротьби за існування в природі.
- Заповніть таблицю “Порівняльна характеристика форм боротьби за існування”.
№№пп | Форми боротьби за існування | Визначенн. | Приклади | Причини виникненн. | Значення для еволюції |
1. | Внутрішньови-дова | ||||
2. | Міжвидова | ||||
3. | З умовами дов-кілля |
- Прочитати §35, стор.208-210. Виписати визначення понять : природний добір, штучний добір, статевий добір .