Виступ Олександра Черкаса на науково-практичній конференції ”Запорізькі єврейські читання – 2025”

Олександр Черкас, викладач Київського військового ліцею імені Івана Богуна, працівник ЗСУ та здобувач PhD кафедри української філології Київського національного лінгвістичного університету, став учасником науково-практичної конференції, організованої в рамках міжнародного проєкту ERASMUS-JMO-2024-HEI-TCH-RSCH. У своєму виступі він порушив важливу тему мовної адаптації, ідентичності та опору, яку переживає українське підліткове середовище в умовах війни.

Тема виступу – «Сленг війни: мовна адаптація, ідентичність і опір у підлітковому середовищі» – зосереджена на дослідженні мовних змін, що відбуваються серед молоді в часи конфлікту. Олександр Черкас звернув увагу на те, як війна впливає на формування нових мовних форм і як ці зміни відображають внутрішні трансформації суспільства. Відзначено, що в період війни особливо помітними стають нові вербальні способи самоідентифікації, а також мовні ресурси, які використовують підлітки для вираження опору та підтримки національної ідентичності.

У своєму аналізі Олександр Черкас також наголосив на тому, що сленг війни не лише відображає реалії сьогодення, а й виступає як інструмент єдності серед молоді, підтримки бойового духу та захисту національних цінностей. Мовні практики, зокрема серед підлітків, стають важливим інструментом формування нових культурних кодів та національних ідентичностей, що мають важливе значення для майбутнього України.

Виступ Черкаса став важливим внеском у дискусію про роль мови в умовах війни та її вплив на формування стійкості європейської ідентичності українського суспільства, що стало центральною темою конференції.

Дослідження Олександра Черкаса в контексті цієї наукової платформи підкреслює важливість розуміння мовних процесів у кризових умовах, а також роль освіти у формуванні стійкості та розвитку національної ідентичності серед молодого покоління.

Поділитись:
Translate »